I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Oftast startar scoutkårernas verksamhet i anslutning till skolornas höstterminsstart men självklart går det, i mån av plats, bra att börja mitt i en termin.

Scout kan du så klart vara hela livet! Här är de olika åldersgrupperna som du kan läsa mer om på respektive undersida.

Spårare 8-9 år

Lär dig nya saker och träffa nya kompisar redan från första dagen i Scouterna.

Bli Spårarscout »

Upptäckare 10-12 år

Tillsammans med kompisar upplever du äventyr och lär dig nya saker.

Bli Upptäckarscout »

Äventyrare 12-15 år

Äventyr på riktigt! Lär dig coola saker och åk på läger för att träffa scoutkompisar från hela världen.

Bli Äventyrarscout »

Utmanare 15-18 år

Upplev äventyr i friluftslivet och engagera dig i samhällsfrågor tillsammans med dina kompisar.

Bli Utmanarscout »

Rover 19-25 år

Scouter förbättrar världen! All scouting handlar om samhällsengagemang men det blir aldrig så tydligt som i roveråldern.

Bli Roverscout »